donderdag, april 19, 2007

Blaaswerk

Kristien Hemmerechts was gisteren te gast bij Wilde Geruchten en het begrip blow job viel. Een luisteraar mailde: wat is dat eigenlijk, een blow job? Presentatortje pesten waarschijnlijk, ons uitdagen om dat uit te leggen voor luisterend Vlaanderen. Annemie wierp het mij voor de voeten: kan jij dat uitleggen, Koen? Waarop ik "Ja dat kan ik, Annemie" antwoordde, en een plaat startte. Handig gespeeld, klaar.

Niet klaar. Vanmorgen een mail van een verontwaardigde luisteraar gevonden die vindt dat we onze informatieplicht hebben verzaakt. Op woensdag 18 april (...) kwam er een vraag van een luisteraar over een blowjob. Deze vraag werd onmiddellijk onderbroken met een liedje. De vraag werd even later herhaald en weer gevolgd door een lied. Maar het antwoord kwam maar niet...
Ik geef les in het tweede leerjaar. Ik probeer mijn kinderen, zo jong als ze zijn, steeds een antwoord te geven op elke vraag, zelfs als die seksueel getint is. Recht op informatie is één van de kinderrechten (...) Ik vind het bedroevend dat een informatieve omroep als radio 1 het nalaat om op een adequate manier een eerder gewaagd onderwerp aan te snijden, laat staan het negeren van het antwoord op een informatieve vraag.


Vervolg morgen op de radio.

Labels:

7 Comments:

Blogger kris said...

maar allez Koen, je kan aan Annemie op zijn minst repliceren dat ze met haar groot bakkes uitermate geschikt is voor die taak, en met haar laag liggende stembanden behoord een deep troth tot de mogelijkheden ,en neen, het gaat hier niet over watergate.

20 april, 2007 01:36  
Anonymous Anoniem said...

dat het blazen heet vind ik raar. dan hadden ze deep throat ook wel kunnen vertalen als: de blaaskaak.

20 april, 2007 09:18  
Blogger Clo Willaerts said...

Ik zou ook willen pleiten voor het weglaten van "blaas-" in deze context. Mannen zijn geen kikkers he. Wat denk je van "zuigwerkje" als vertaling?

20 april, 2007 11:32  
Blogger Ann said...

Heb ik dat toch weer gemist zeker!

20 april, 2007 13:12  
Anonymous Anoniem said...

wel wel gaan we de toer op als THUIS of FAMILIE eindeloze afleveringen waar geen eind aan komt(pleonasme) of gaan jullie nu eindelijk eens kleur bekennen.
Trouwens wat doen jullie tijdens het draaien van een plaatje of een muziekje?
ik wacht ongeduldig op een blowjob van kris.
prettig weekend tot on the dark side of the moon
LV

20 april, 2007 15:41  
Anonymous Anoniem said...

Wie werk wil vinden in deze branche kan die dan ook terecht op één of andere 'Job-beurs' ?

20 april, 2007 15:49  
Anonymous Anoniem said...

Kristien Hemmerechts was gisteren te gast bij Wilde Geruchten en het begrip blow job viel.Niet verwonderlijk met deze dame in de studio.Zij kent iets van aftrekken....papier toch.
marie-josé

20 april, 2007 16:08  

Een reactie posten

<< Home