dinsdag, september 05, 2006

Vragen van Ilse

Mail van Ilse Vaes, de marathon-dietiste. Ze krijgt onze schema's doorgestuurd en ze ziet het trainingsvolume toenemen. Om het herstel na de trainingen optimaal te laten verlopen moeten we koolhydraten inslaan, zegt ze. Vier dingen wil ze weten.

1. Hoeveel ik weeg en hoe dat gewicht is geëvolueerd sinds de 20km van Brussel.
Ik weeg 87,5kg, dat is een kilo meer dan toen. Ik heb zes weken geblesseerd stilgelegen en toen zijn de kilo's er weer aangevlogen. Sinds ik opnieuw fiets en loop, vermager ik weer. Maar traag.

2. Of ik erop let voldoende koolhydraten op te nemen.
Ik let vooral op de vetten en ik koop niks meer zonder na te trekken hoeveel kcal er in zitten. Want ik moet absoluut nog wat kilo's kwijtgeraken tegen de start van de marathon.

3. Hoe verloopt het drinken tijdens de training?
Goed, dank u. Ilse wil ook graag weten welke sportdrank mijn voorkeur geniet. De zelfgemaakte. Maar dat is tijdrovend gedoe dus neem ik ook wel eens iets mee uit de Colruyt. Ik heb poeder van Isostar in huis en flesjes Aquarius.

4. Of ik nog voedingsvragen heb.
Ja: Sinds mijn knieproblemen ligt mijn trainingsvolume lager dan dat van de andere kandidaten. Gelden de koolhydraatregels dan ook?
En wat denk je van frietjes in de oven gebakken, Ilse?

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Is er eigenlijk nog sprake van aquagym in jouw trainingsprogramma? Lang geleden dat ik daar nog iets over gelezen heb. Het lijkt me nochtans juist een goede manier om te trainen zonder de knieën te erg te moeten belasten. Of sla ik de bal daar mis?

06 september, 2006 09:35  
Blogger Unknown said...

Hoi Koen,
Een makkelijk samen te stellen drankje, om eens te variëren bij de trainingen, bestaat uit 1/2 Coca Cola en 1/2 "plat" water. Succes!

06 september, 2006 10:59  
Anonymous Anoniem said...

ok qua koolhydraten, maar dan zit het natriumgehalte niet goed (te laag)
ilse

06 september, 2006 17:58  
Blogger Unknown said...

Voor Ilse :
Kan je het natriumgehalte hoog genoeg houden door vooraf een héél klein beetje zout te eten of is dit 'not done'?

07 september, 2006 15:14  
Anonymous Anoniem said...

@Ilse:gaat U ook bij Koen de koolhydratenboem toepassen?

08 september, 2006 13:25  

Een reactie posten

<< Home