dinsdag, juni 05, 2007

Achilles


Paul had al eens proberen bellen en al eens gesms't, maar ik had het antwoord uitgesteld omdat ik éérst opnieuw wou gelopen hebben voor ik de coach contacteerde. Gisteren 25 minuten. Blijkt dat de knieën de 20 km van Brussel goed hebben doorstaan. Ik blij, coach blij.

Maar mijn lichtjes pijnlijke achillespezen zijn verontrustend. Als die ontstoken geraken door overbelasting, geraak je daar maar moeilijk weer vanaf. Pauls advies: weinig lopen. Waarmee een toptrainer drie keer per week dertig minuten bedoelt. En stoppen als de pijn erger wordt.

Labels:

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zelfs de grootste helden hebben hun zwakke plek =).'t Houdt ook nooit op hé...

05 juni, 2007 22:13  
Anonymous Anoniem said...

Ah lopen is gewoon niet gezond voor een mens! Wij zijn daar niet voor gemaakt... Ik sukkelde al een jaar en een beetje met scheenbeenvliesontstekingen en stressfracturen. Ik heb me laten opereren... mijn probleem was gedeeltelijk opgelost en nu staat er al een nieuw voor de deur: mijn knie die overbelast is! Het houdt inderdaad nooit op!

Eveline

05 juni, 2007 22:24  
Anonymous Anoniem said...

een achillespeesontsteking heeft me van augustus tot september thuis gehouden. na veel gesukkel en weinig lopen ben ik uiteindelijk bij een kinesist terechtgekomen die me allerlei oefeningen heeft laten doen, de zogenaamde 'manuele therapie'. na een paar weken was ik terug de oude. veel ellende zou me bespaard gebleven zijn, mocht ik bij de eerste pijn naar de kinesist gestapt zijn...

05 juni, 2007 22:31  
Anonymous Anoniem said...

beste meneer Fillet
graag een woordje advies
een aanvulling op vorige schrijver op je blog.
Deze meneer heeft groot gelijk,onderneem direct de nodige stappen om erger te voorkomen.
Trouwens je zou moeten weten dat waneer men veel zit zoals in uw beroep en daarna de straat op om te lopen is niet goed indien ge niet goed opgewarmd zijt.
Mijns inziens zou u beter vooraleer u begint te lopen eerst een tochtje licht fietsen om alles een beetje op te warmen en daarna lichte stretchoefeningen doen en dan pas lopen en dan nog wel op een zachte ondergrond.
Maar zorg nu maar eerst voor uw pees van Achille zonder deze staat een mens niet eens recht.
mvg en hopelijk nuttig
LV

06 juni, 2007 08:29  
Anonymous Anoniem said...

Zelfde probleem. Al maanden lichte pijn maar Brussel zonder probleem kunnen lopen. Ik volg dus vanaf nu met veel interesse jouw situatie en luister mee naar het advies van de top-coach. Sterkte...en laat ons hopen dat het niet erger wordt !
Erika

06 juni, 2007 09:13  
Blogger Jogginggirl said...

Sjans dat Paul u nog steeds nuttige tips geeft. Toch nog een voordeel van BV te zijn.... 't Beste met de revalidatie... En plan nu eerst maar gezonde benen, die marathonplannen zijn voor een verdere toekomst....

06 juni, 2007 11:19  
Anonymous Anoniem said...

idd, ik moet er hier een paar gelijk geven: een goede kinesist maakt echt het verschil. Heb ook al geleerd om sneller de kinesist op te zoeken en blessures zijn veel sneller voorbij. ook een achillespeesontsteking was snel voorbij!
succes!

ann

06 juni, 2007 13:40  
Anonymous Anoniem said...

heb ik, de indruk dat er soms toch nog een klasseverschil is tussen gewone mensen en BV's
die niet willen luisteren tot ze in de media komen

06 juni, 2007 18:01  
Anonymous Anoniem said...

vraag het een aan PHARA
dat is een women naar mijn hart
en eerlijk
phara een enorme indruk op ons allen
dank je wel

06 juni, 2007 18:03  
Anonymous Anoniem said...

een goede oefening voor een sterke achillepees te krijgen is op de onderste trap gaan staan met beide voeten en je hielen zachtjes laten zakken tot aan de pijngrens.
Zorg goed voor jezelf Koen zodat je nog jaren kan joggen.

06 juni, 2007 21:24  

Een reactie posten

<< Home