woensdag, april 12, 2006

Beetje talent.


Een beetje talent is lastig. Ik heb een beetje talent voor muziek. Te weinig om op een podium te gaan staan en een zaal te verbluffen, maar teveel om niet af en toe te twijfelen of ik er niks mee zou doen. Dat resulteert in frustratie. Willen, maar niet echt kunnen, een gerateerd muzikant.

Jan Hautekiet heeft me weer in muzikale verleiding gebracht. Op 23 april is het wereldboekendag en het Radio 1-voorleesteam rukt dan uit om bij een luisteraar - winnaar van de wedstrijd - aan huis te gaan lezen uit onze lievelingsliteratuur. Jan speelt tussendoor piano en heeft me gevraagd of ik die avond wil zingen.

Ik had daar beter nee op gezegd. Maar ik zei ja. Een makkelijke manier om van een verleiding verlost te geraken is namelijk eraan toegeven. Jan en ik hebben daarnet een paar nummers doorgenomen in een leegstaande radiostudio. Het ging niet slecht, maar de twijfel blijft knagen en aan Jan zijn pianospel ligt het niet. Ik trek mijn plan, maar ik moet op de tippen van mijn tenen lopen. In combinatie met de stress zou dat op de avond zelf flink fout kunnen lopen.

O, was ik maar volstrekt amuzikaal...

10 Comments:

Blogger Lou said...

Wat zou het leven zijn zonder uitdagingen? Als ik zou winnen, ik zou in mijn woonkamer alleszins liever een zanger ontvangen die gewoon het beste van zichzelf geeft dan één die het vanzelfsprekend vindt dat iedereen hem goed vindt.

En als het echt te gortig wordt zal monseigneur Hautekiet je wel tijdig overstemmen ... zolang hij maar niet begint te zingen. Succes!

13 april, 2006 01:42  
Anonymous Anoniem said...

Voor wie het nog nodig heeft, dit kan wel tellen als luisteraar-lokker :-). Zelfs een wanhopige Jan Hautekiet zou geen knoeier vragen. Deze uitnodiging van "pierke just" mag je dan ook als een mooi compliment beschouwen. Als hij er vertrouwen in heeft, dan jij toch ook en voor het geval je toch ergens de mist in zou gaan Koen, het is radio, niemand ziet het :-)

13 april, 2006 07:00  
Blogger koen fillet said...

@Bien: Het is zelfs geen radio, want dat was mijn voorwaarde Bien: niet uitzenden, die zang van mij. Er zullen enkel een paar voorleesfragmenten te horen zijn in Gulliver, die avond.

13 april, 2006 08:26  
Anonymous Anoniem said...

Eén raad Koen, als je de zenuwen het voelt overnemen terwijl je zingt: blijven ademen ! (Zeer belangrijk bij zangers, weet je wel). Voor de rest zal't wel lukken, je geen zorgen maken!

Joke
(een bassiste)

13 april, 2006 10:35  
Anonymous Anoniem said...

@Koen: meer dan jammer, je beetje-talent-posting ligt dus gewoon in het verlengde van wat je elke dag doet, wilde geruchten verspreiden :-)

13 april, 2006 11:44  
Blogger Achieltje said...

Misschien kun je nog een carrière overwegen als "de zingende aanstormende atleet"?

13 april, 2006 12:27  
Blogger kris said...

De hymne van J&W bracht je tijdens de verscheidene liveuitzendingen toch vrij toonvast ten berde dus dat zal wel lukken.Gebruik dezelfde truuk als bij de finale in de handelsbeurs... laat de tijd zo snel vooruit gaan dat er geen tijd meer over is om te zingen;-)

Speel je ook gitaar? Dat is natuurlijk een ander paar mouwen; De minste track of zenuwen is al voldoende om de harmonie om te vormen in een snaarkraakconcert.'k word al nerveus van het gedacht alleen en dat met een nakend examen...

13 april, 2006 18:17  
Anonymous Anoniem said...

Ik ga nu zeker meespelen.... dat wil ik niet missen.

13 april, 2006 20:38  
Blogger koen fillet said...

Te laat, te laat anonymous, morgen spelen de winnaars van de voorbije dagen de finale in Neon.

13 april, 2006 21:06  
Anonymous Anoniem said...

Komaan Koen, niet té pessimistisch! Maar let op: Jan vroeg Rick de Leeuw ook om één keer samen op te treden, voor een vriend. En je weet hoe dat is afgelopen... Voor je het weet neemt hij je mee op tour door heel Vlaanderen ;-)!

14 april, 2006 23:20  

Een reactie posten

<< Home